poniedziałek, 23 lipca 2018

Jak być szczęśliwym człowiekiem?




Każdy z nas chciałby być szczęśliwym człowiekiem, jednak nie wszyscy wiedzą, co zrobić, by to się udało. Nie ma jednej recepty, która pozwoli nam tego dokonać. Nie istnieje przepis, dzięki któremu magicznie staniemy się szczęśliwi. Ale to nie znaczy, że jest to niemożliwe. Po prostu wystarczy znaleźć swoje sposoby. Warto się przy tym uzbroić w cierpliwość. Ja bardzo długo starałam się odkryć, co sprawia, że jestem naprawdę szczęśliwa.


1. Pokochaj siebie.

Nie oszukujmy się - bez miłości nie jest możliwe bycie szczęśliwym. Moim zdaniem najpierw warto pokochać samego siebie, zaakceptować niedoskonałości i swój nieidealny charakter. Kiedy już nie będziemy mieli problemu z tym, że mamy kilka kilogramów za dużo czy za mało albo z tym, że nasze uszy są zbyt odstające, a włosy przypominają siano na głowie chociaż niekoniecznie tego chcemy, to łatwiej nam przyjdzie mówienie o tym, że jesteśmy szczęśliwi. Nie skupiajmy się teraz na naszych wadach, pomyśl przez chwilę, co tak naprawdę ci się w sobie podoba?
Ja w sobie uwielbiam przede wszystkim swoją figurę, oczy i charakter, bo staram się mieć takie cechy, jakich szukam u innych ludzi, żeby dobrze im się ze mną rozmawiało i spędzało czas.


2. Znajdź coś, co sprawia ci przyjemność.

Pasja jest czymś, co sprawia, że jesteśmy szczęśliwi. Dzięki niej wiemy, jak spędzać wolny czas i robimy coś, co kochamy. Dla niektórych jest to gra w piłkę nożną, dla innych taniec, jazda konno lub bieganie. Mnie ogromne szczęście przynoszą chwile, kiedy jestem sama ze sobą i mogę śpiewać. Uwielbiam to robić, gdy jestem szczęśliwa, ale śpiewam również w gorszych chwilach, by poprawić sobie humor. Kiedyś kochałam pisać, dzisiaj nie mam na to zbyt wiele czasu, ale dalej przynosi mi to wiele pozytywnych emocji. Co sprawia, że ty czujesz się szczęśliwy?

3. Znajdź kogoś, przy kim jesteś szczęśliwy.

Jesteś już osobą pewną siebie, wiesz, że zasługujesz na wszystko, co najlepsze, a oprócz tego masz pasję, więc pozostaje znaleźć ludzi, którzy potęgują twoje szczęście. Obojętnie czy będzie to przyjaciółka, druga połówka albo ktoś z rodziny. Każdy powinien mieć kogoś, komu zawsze, nawet w najtrudniejszych chwilach mógłby powiedzieć "Mimo tego wszystkiego wciąż jestem szczęśliwy, bo wiem, że mam ciebie". Miłością trzeba się dzielić, nie można trzymać jej tylko dla siebie.


4. Zawsze zachowuj dystans.

W relacjach z innymi ludźmi warto jest nauczyć się kilku rzeczy. Po pierwsze nigdy nie wierz w każde słowo, które od kogoś usłyszysz. Niestety żyjemy w czasach, gdzie ludzie są coraz bardziej fałszywi i zakłamani, a plotki i obgadywanie innych jest chyba najczęstszym tematem do rozmów. Jasne, zaufanie to podstawa, ale czasem jednak warto przemyśleć czy wszyscy ludzie, którzy nas otaczają zasługują na nie. I po drugie czasem lepiej machnąć ręką na to, co się dzieje wokół nas i odpuścić sobie. Życie jest za krótkie na niepotrzebne kłótnie i spory. Szkoda naszych nerwów na niektóre sytuacje, więc pamiętajcie, że czasem warto odpuścić.

5. Odpuść niektóre znajomości.

Nie znam osoby, która nigdy nie natknęła się na fałszywego człowieka. Takich jest po prostu wszędzie pełno. Po co ci koleżanki, które dzwonią tylko gdy same czegoś potrzebują? Albo przyjaciel, dla którego zawsze ty się poświęcasz a on dla ciebie nawet palcem nie kiwnie? Trzymamy się z takimi ludźmi zazwyczaj z przyzwyczajenia i lęku przed samotnością, ale oni nas niszczą. Gdy skończymy te znajomości zaboli nas to tylko na początku. Później poczujemy się wolni, bo nikt już nie będzie ciągnął nas w dół. Powinniśmy otaczać się jedynie ludźmi, którzy nie tylko biorą, ale też dają. Tylko takie relacje przynoszą prawdziwe szczęście.


4 komentarze: